Vragen? Bel direct

0593 232114



Mini Clubman (2007 – 2010) – R55 chiptuning specialist

chiptuning  Mini  Clubman (2007 - 2010) - R55
Een Mini met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Met onze Mini maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mini Clubman (2007 – 2010) – R55 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mini. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mini Clubman (2007 – 2010) – R55.

U ervaart bij een Mini Clubman (2007 – 2010) – R55:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Overzicht Mini Clubman (2007 – 2010) – R55

Chiptuning Mini Clubman (2007 – 2010) – R55 1.6D 110pk
Chiptuning Mini Clubman (2007 – 2010) – R55 1.6T 163pk
Chiptuning Mini Clubman (2007 – 2010) – R55 1.6T 174pk
Chiptuning Mini Clubman (2007 – 2010) – R55 1.6T 184pk
Chiptuning Mini Clubman (2007 – 2010) – R55 1.6T JCW 211pk

Staat je Mini Clubman (2007 - 2010) - R55 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Mini Clubman (2007 – 2010) – R55 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Mini Clubman (2007 – 2010) – R55 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Mini Clubman (2007 - 2010) - R55

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mini worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Mini chiptuning maatwerk

Moderne Mini modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is het brein van de Mini motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Mini fabrikant deze winstmarge niet zelf?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mini fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Mini chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Mini Clubman (2007 - 2010) - R55 chiptuning? Neem contact op