Mercedes-Benz GLC 2015 chiptuning specialist
Chiptuning Mercedes-Benz: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Met onze Mercedes-Benz maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz GLC 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz GLC 2015.
U ervaart bij een Mercedes-Benz GLC 2015:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een substantieel zuinigere Mercedes-Benz, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Mercedes-Benz GLC 2015
Chiptuning Mercedes-Benz GLC 2015 220 CDI – 163pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLC 2015 220 CDI – 170pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLC 2015 250 4MATIC – 211pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLC 2015 250 CDI – 204pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLC 2015 43 AMG – 367pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLC 2015 63 AMG – 476pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLC 2015 63 AMG S – 510pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLC 2015 350 CDI – 258pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLC 2015 200 4MATIC – 184pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLC 2015 300 – 245pk
Staat je Mercedes-Benz GLC 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz GLC 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mercedes-Benz GLC 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz GLC 2015
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mercedes-Benz . Wij beperken daarnaast de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Mercedes-Benz chiptuning op maat
Hedendaagse Mercedes-Benz modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Mercedes-Benz fabrikant deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Mercedes-Benz de software niet optimaal af. De auto’s van Mercedes-Benz worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Mercedes-Benz chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.