Vragen? Bel direct

0593 232114



Mercedes-Benz GLA 2017 chiptuning specialist

chiptuning  Mercedes-Benz  GLA 2017
Minder brandstofkosten en toch meer vermogen met je Mercedes-Benz?
Met onze Mercedes-Benz maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz GLA 2017 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz GLA 2017.

U ervaart bij een Mercedes-Benz GLA 2017:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Mercedes-Benz GLA 2017

Chiptuning Mercedes-Benz GLA 2017 180 – 122pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLA 2017 200 – 156pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLA 2017 250 – 211pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLA 2017 45 AMG 381pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLA 2017 180 D 109pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLA 2017 200 D 136pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLA 2017 220 D 177pk

Staat je Mercedes-Benz GLA 2017 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz GLA 2017 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Mercedes-Benz GLA 2017 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz GLA 2017

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mercedes-Benz . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm bepalend. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Mercedes-Benz chiptuning op maat

Moderne Mercedes-Benz modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Mercedes-Benz fabrikant deze speelruimte zelf niet?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Mercedes-Benz fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na Mercedes-Benz chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Mercedes-Benz GLA 2017 chiptuning? Neem contact op