Vragen? Bel direct

0593 232114



Mercedes-Benz E W213 – 2016 chiptuning specialist

chiptuning  Mercedes-Benz  E W213 - 2016
Minder brandstofkosten en toch meer vermogen met je Mercedes-Benz?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Mercedes-Benz chiptuning!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz E W213 – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz E W213 – 2016.

U ervaart bij een Mercedes-Benz E W213 – 2016:

  • Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
  • Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Overzicht Mercedes-Benz E W213 – 2016

Chiptuning Mercedes-Benz E W213 – 2016 200 – 184pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W213 – 2016 350 D – 258pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W213 – 2016 250 – 211pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W213 – 2016 300 – 245pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W213 – 2016 350e – 286pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W213 – 2016 400 – 333pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W213 – 2016 43 AMG – 401pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W213 – 2016 63 AMG – 572pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W213 – 2016 63 AMG S – 612pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W213 – 2016 350 – 299pk

Staat je Mercedes-Benz E W213 - 2016 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz E W213 – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Mercedes-Benz E W213 – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz E W213 - 2016

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mercedes-Benz . Wij beperken eveneens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.

Mercedes-Benz chiptuning op maat

Moderne Mercedes-Benz modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is als het ware het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Mercedes-Benz deze speelruimte zelf niet?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Mercedes-Benz de software niet optimaal af. De auto’s van Mercedes-Benz worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Mercedes-Benz chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Mercedes-Benz E W213 - 2016 chiptuning? Neem contact op