Vragen? Bel direct

0593 232114



Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002 chiptuning specialist

chiptuning  Mercedes-Benz  E W210 - 1998 - 2002
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Mercedes-Benz?
Maatwerk Mercedes-Benz chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002.

U ervaart bij een Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing boven de 5%;

Overzicht Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002

Chiptuning Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002 200 CDI 115pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002 220 CDI 143pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002 270 CDI 163-170pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002 320 CDI 197pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002 55 AMG 354pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002 200 K 163pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002 220 CDI 136pk

Staat je Mercedes-Benz E W210 - 1998 - 2002 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Mercedes-Benz E W210 – 1998 – 2002 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz E W210 - 1998 - 2002

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mercedes-Benz . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

Mercedes-Benz chiptuning op maat

Moderne Mercedes-Benz modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Mercedes-Benz fabrikant deze marge niet zelf?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mercedes-Benz fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Mercedes-Benz chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Mercedes-Benz E W210 - 1998 - 2002 chiptuning? Neem contact op