Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014 chiptuning specialist
Chiptuning Mercedes-Benz: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Met onze Mercedes-Benz maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014.
U ervaart bij een Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014
Chiptuning Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014 350 CDI Bluetec 252pk
Chiptuning Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014 63 AMG Bi-Turbo 525pk
Chiptuning Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014 350 CDI 265pk
Chiptuning Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014 250 CDI 204pk
Chiptuning Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014 500 Bi-Turbo 407pk
Chiptuning Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014 63 AMG PPP 557pk
Staat je Mercedes-Benz CLS C218 - 2010 - 2014 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mercedes-Benz CLS C218 – 2010 – 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz CLS C218 - 2010 - 2014
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mercedes-Benz worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm bepalend. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Mercedes-Benz chiptuning maatwerk
Hedendaagse Mercedes-Benz modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Mercedes-Benz deze winstmarge zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mercedes-Benz fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Mercedes-Benz worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Mercedes-Benz chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.