Mercedes-Benz CLC 2008 – 2011 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Mercedes-Benz?
Maatwerk Mercedes-Benz chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz CLC 2008 – 2011 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz CLC 2008 – 2011.
U ervaart bij een Mercedes-Benz CLC 2008 – 2011:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Mercedes-Benz CLC 2008 – 2011
Chiptuning Mercedes-Benz CLC 2008 – 2011 220 CDI 136pk
Chiptuning Mercedes-Benz CLC 2008 – 2011 220 CDI 150pk
Chiptuning Mercedes-Benz CLC 2008 – 2011 200 CDI 122pk
Staat je Mercedes-Benz CLC 2008 - 2011 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz CLC 2008 – 2011 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mercedes-Benz CLC 2008 – 2011 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz CLC 2008 - 2011
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mercedes-Benz . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Mercedes-Benz chiptuning maatwerk
Moderne Mercedes-Benz modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Mercedes-Benz fabrikant deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mercedes-Benz fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Mercedes-Benz worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Mercedes-Benz chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.