Infiniti FX 2008-2013 chiptuning specialist
Een Infiniti met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dankzij Infiniti chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Infiniti FX 2008-2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Infiniti. Wij zijn specialist in het tunen van uw Infiniti FX 2008-2013.
U ervaart bij een Infiniti FX 2008-2013:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Infiniti FX 2008-2013
Chiptuning Infiniti FX 2008-2013 3.0d 211pk
Chiptuning Infiniti FX 2008-2013 3.0d 238pk
Chiptuning Infiniti FX 2008-2013 3.7 V6 – 320pk
Chiptuning Infiniti FX 2008-2013 3.7 V6 – 331pk
Chiptuning Infiniti FX 2008-2013 3.5 V6 – 302pk
Chiptuning Infiniti FX 2008-2013 5.0 V8 390pk
Staat je Infiniti FX 2008-2013 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Infiniti FX 2008-2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Infiniti FX 2008-2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Infiniti FX 2008-2013
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Infiniti . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Infiniti chiptuning op maat
Hedendaagse Infiniti modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Infiniti motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Infiniti fabrikant deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Infiniti fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Infiniti worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Infiniti chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.