Ford Focus 2004 – 2010 chiptuning specialist
Een Ford met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Ford chiptuning!
Na een chiptuning van uw Ford Focus 2004 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ford. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ford Focus 2004 – 2010.
U ervaart bij een Ford Focus 2004 – 2010:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Ford Focus 2004 – 2010
Chiptuning Ford Focus 2004 – 2010 1.6 TDCi 90pk
Chiptuning Ford Focus 2004 – 2010 1.6 TDCi 109pk
Chiptuning Ford Focus 2004 – 2010 1.6 TDCi 100pk
Chiptuning Ford Focus 2004 – 2010 1.8i 125pk
Chiptuning Ford Focus 2004 – 2010 2.0 TDCi 136pk
Chiptuning Ford Focus 2004 – 2010 1.8 TDCi 115pk
Chiptuning Ford Focus 2004 – 2010 1.6 Ti-VCT 115pk
Chiptuning Ford Focus 2004 – 2010 2.0i 16v 145pk
Chiptuning Ford Focus 2004 – 2010 2.5 Turbo ST 225pk
Chiptuning Ford Focus 2004 – 2010 RS 305pk
Chiptuning Ford Focus 2004 – 2010 RS500 350pk
Staat je Ford Focus 2004 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Ford Focus 2004 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Ford Focus 2004 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Ford Focus 2004 - 2010
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Ford worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Ford chiptuning maatwerk
Hedendaagse Ford modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Ford motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Ford deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Ford de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Ford worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Ford chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.