Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008 chiptuning specialist
Chiptuning Ford: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Ford chiptuning!
Na een chiptuning van uw Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ford. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008.
U ervaart bij een Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008
Chiptuning Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008 1.25i 16v 70pk
Chiptuning Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008 1.6i 16v 100pk
Chiptuning Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008 1.4 TDCI 68pk
Chiptuning Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008 1.6 TDCI 16v 90pk
Chiptuning Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008 2.0i 16v ST 150pk
Chiptuning Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008 1.4 TDCI 70pk
Staat je Ford Fiesta Mk5 - 2001 - 2008 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Ford Fiesta Mk5 – 2001 – 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Ford Fiesta Mk5 - 2001 - 2008
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Ford worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg bepalend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Ford chiptuning op maat
Moderne Ford modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Ford motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Ford deze winstmarge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Ford fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Ford chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.