Ford EcoSport 2014 – 2018 chiptuning specialist
Een Ford met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dankzij Ford chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Ford EcoSport 2014 – 2018 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ford. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ford EcoSport 2014 – 2018.
U ervaart bij een Ford EcoSport 2014 – 2018:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een aanmerkelijk zuinigere Ford, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Ford EcoSport 2014 – 2018
Chiptuning Ford EcoSport 2014 – 2018 1.0 EcoBoost 125pk
Chiptuning Ford EcoSport 2014 – 2018 1.5 Ti-VCT 112pk
Chiptuning Ford EcoSport 2014 – 2018 1.5 TDCI 90pk
Chiptuning Ford EcoSport 2014 – 2018 1.0 EcoBoost 140pk
Staat je Ford EcoSport 2014 - 2018 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Ford EcoSport 2014 – 2018 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Ford EcoSport 2014 – 2018 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Ford EcoSport 2014 - 2018
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Ford . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend bepalend. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Ford chiptuning op maat
Hedendaagse Ford modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Ford motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Ford deze marge zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Ford fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Ford chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.