Ford B-Max 2012 chiptuning specialist
Chiptuning Ford: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dankzij Ford chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Ford B-Max 2012 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ford. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ford B-Max 2012.
U ervaart bij een Ford B-Max 2012:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Ford B-Max 2012
Chiptuning Ford B-Max 2012 1.0 EcoBoost 100pk
Chiptuning Ford B-Max 2012 1.0 EcoBoost 120pk
Chiptuning Ford B-Max 2012 1.6 Ti-VCT 105pk
Chiptuning Ford B-Max 2012 1.0 EcoBoost 125pk
Chiptuning Ford B-Max 2012 1.6 TDCI 95pk
Chiptuning Ford B-Max 2012 1.5 TDCI 95pk
Chiptuning Ford B-Max 2012 1.5 TDCI 75pk
Staat je Ford B-Max 2012 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Ford B-Max 2012 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Ford B-Max 2012 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Ford B-Max 2012
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Ford . Wij beperken ook de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend fundamenteel. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Ford chiptuning maatwerk
Hedendaagse Ford modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Ford motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Ford deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Ford fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Ford worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Ford chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.