Ferrari GTC 4 Lusso 2016 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Ferrari?
Met onze Ferrari maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Ferrari GTC 4 Lusso 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ferrari. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ferrari GTC 4 Lusso 2016.
U ervaart bij een Ferrari GTC 4 Lusso 2016:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een substantieel zuinigere Ferrari, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Ferrari GTC 4 Lusso 2016
Chiptuning Ferrari GTC 4 Lusso 2016 3.9 V8 Bi-Turbo 610pk
Chiptuning Ferrari GTC 4 Lusso 2016 6.3 V12 690pk
Staat je Ferrari GTC 4 Lusso 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Ferrari GTC 4 Lusso 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Ferrari GTC 4 Lusso 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Ferrari GTC 4 Lusso 2016
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Ferrari worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm beslissend. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Ferrari chiptuning maatwerk
Moderne Ferrari modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Ferrari motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Ferrari fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Ferrari de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Ferrari chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.