DS 5 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en toch meer vermogen met je DS?
Dankzij DS chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw DS 5 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw DS. Wij zijn specialist in het tunen van uw DS 5.
U ervaart bij een DS 5:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht DS 5
Staat je DS 5 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen DS 5 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Verbeter direct de rijsprestaties van je DS 5
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de DS . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
DS chiptuning maatwerk
Moderne DS modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is het brein van de DS motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt DS deze winstmarge niet zelf?
Een terechte vraag. Waarom stelt de DS de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na DS chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.