DS 4 Crossback 2015 chiptuning specialist
Minder brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je DS?
Maatwerk DS chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw DS 4 Crossback 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw DS. Wij zijn specialist in het tunen van uw DS 4 Crossback 2015.
U ervaart bij een DS 4 Crossback 2015:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn haalbaar;
- Een substantieel zuinigere DS, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht DS 4 Crossback 2015
Chiptuning DS 4 Crossback 2015 1.2 PureTech 130pk
Chiptuning DS 4 Crossback 2015 1.6 THP 165pk
Chiptuning DS 4 Crossback 2015 1.6 BlueHDI 8V 120pk
Chiptuning DS 4 Crossback 2015 2.0 BlueHDi 180pk
Chiptuning DS 4 Crossback 2015 1.6 BlueHDI 8V 100pk
Staat je DS 4 Crossback 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen DS 4 Crossback 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over DS 4 Crossback 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je DS 4 Crossback 2015
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de DS worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
DS chiptuning maatwerk
Moderne DS modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de DS motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de DS fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de DS fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na DS chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.