Citroen Jumper 2015 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Citroen?
Maatwerk Citroen chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Citroen Jumper 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen Jumper 2015.
U ervaart bij een Citroen Jumper 2015:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Citroen Jumper 2015
Chiptuning Citroen Jumper 2015 2.2 HDi 110pk
Chiptuning Citroen Jumper 2015 2.2 HDi 130pk
Chiptuning Citroen Jumper 2015 2.2 HDi 150pk
Chiptuning Citroen Jumper 2015 3.0 HDi 180pk
Chiptuning Citroen Jumper 2015 2.2 HDi 160pk
Chiptuning Citroen Jumper 2015 2.0 BlueHDI 130pk
Chiptuning Citroen Jumper 2015 2.0 BlueHDI 110pk
Chiptuning Citroen Jumper 2015 2.0 BlueHDI 160pk
Staat je Citroen Jumper 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen Jumper 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen Jumper 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen Jumper 2015
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Citroen . Wij beperken daarnaast de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Citroen chiptuning op maat
Hedendaagse Citroen modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Citroen motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Citroen deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Citroen de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Citroen worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Citroen chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.