Citroen DS5 2011 – 2015 chiptuning specialist
Een Citroen met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Citroen chiptuning!
Na een chiptuning van uw Citroen DS5 2011 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen DS5 2011 – 2015.
U ervaart bij een Citroen DS5 2011 – 2015:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Citroen DS5 2011 – 2015
Chiptuning Citroen DS5 2011 – 2015 1.6 e-HDI 8V 115pk
Chiptuning Citroen DS5 2011 – 2015 2.0 BlueHDi 180pk
Chiptuning Citroen DS5 2011 – 2015 1.6 e-HDI 8V 112pk
Chiptuning Citroen DS5 2011 – 2015 1.6 BlueHDI 8V 120pk
Chiptuning Citroen DS5 2011 – 2015 2.0 HDI 163pk
Chiptuning Citroen DS5 2011 – 2015 1.6 THP 156pk
Chiptuning Citroen DS5 2011 – 2015 1.6 THP 200pk
Chiptuning Citroen DS5 2011 – 2015 1.6 THP 165pk
Chiptuning Citroen DS5 2011 – 2015 1.6 THP 210pk
Chiptuning Citroen DS5 2011 – 2015 2.0 BlueHDI 150pk
Staat je Citroen DS5 2011 - 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen DS5 2011 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen DS5 2011 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen DS5 2011 - 2015
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Citroen . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend fundamenteel. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Citroen chiptuning op maat
Moderne Citroen modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Citroen motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Citroen fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Citroen de software niet optimaal af. De auto’s van Citroen worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Citroen chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.