Citroen DS3 2014 – 2015 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en toch meer vermogen met je Citroen?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Citroen chiptuning!
Na een chiptuning van uw Citroen DS3 2014 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen DS3 2014 – 2015.
U ervaart bij een Citroen DS3 2014 – 2015:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Citroen DS3 2014 – 2015
Chiptuning Citroen DS3 2014 – 2015 1.6 THP 155pk
Chiptuning Citroen DS3 2014 – 2015 1.6 VTi 120pk
Chiptuning Citroen DS3 2014 – 2015 1.6 BlueHDi 8V 100pk
Chiptuning Citroen DS3 2014 – 2015 1.6 BlueHDI 8V 120pk
Chiptuning Citroen DS3 2014 – 2015 1.4 e-HDi 8V 68pk
Chiptuning Citroen DS3 2014 – 2015 1.2 THP 110pk
Chiptuning Citroen DS3 2014 – 2015 1.2 PureTech 82pk
Staat je Citroen DS3 2014 - 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen DS3 2014 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen DS3 2014 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen DS3 2014 - 2015
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Citroen . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Citroen chiptuning op maat
Moderne Citroen modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Citroen motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk minder, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Citroen deze marge niet zelf?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Citroen fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Citroen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.