Citroen DS 7 Crossback 2018 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Citroen?
Maatwerk Citroen chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Citroen DS 7 Crossback 2018 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen DS 7 Crossback 2018.
U ervaart bij een Citroen DS 7 Crossback 2018:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een aanzienlijk zuinigere Citroen, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Citroen DS 7 Crossback 2018
Chiptuning Citroen DS 7 Crossback 2018 2.0 BlueHDi 180pk
Chiptuning Citroen DS 7 Crossback 2018 1.5 BlueHDi 130pk
Chiptuning Citroen DS 7 Crossback 2018 1.6 PureTech 180pk
Chiptuning Citroen DS 7 Crossback 2018 1.6 PureTech 225pk
Chiptuning Citroen DS 7 Crossback 2018 1.2 Puretech 130pk
Staat je Citroen DS 7 Crossback 2018 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen DS 7 Crossback 2018 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen DS 7 Crossback 2018 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen DS 7 Crossback 2018
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Citroen . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Citroen chiptuning op maat
Moderne Citroen modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Citroen motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Citroen deze marge zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Citroen fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Citroen worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Citroen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.