Citroen C8 All chiptuning specialist
Een Citroen met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Citroen maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Citroen C8 All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen C8 All.
U ervaart bij een Citroen C8 All:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Citroen C8 All
Chiptuning Citroen C8 All 2.0 HDi 136pk
Chiptuning Citroen C8 All 2.0 HDi 138pk
Chiptuning Citroen C8 All 2.2 HDi 130pk
Chiptuning Citroen C8 All 2.0 HDi 120pk
Chiptuning Citroen C8 All 2.0 HDi 163pk
Chiptuning Citroen C8 All 2.2 HDi 173pk
Chiptuning Citroen C8 All 3.0i v6 208pk
Chiptuning Citroen C8 All 2.2 HDi 163pk
Chiptuning Citroen C8 All 2.0 HDi 109pk
Chiptuning Citroen C8 All 2.0i 16v 143pk
Staat je Citroen C8 All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen C8 All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen C8 All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen C8 All
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Citroen worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Citroen chiptuning op maat
Moderne Citroen modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Citroen motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Citroen fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Citroen fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Citroen worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Citroen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.