Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 chiptuning specialist
Een Citroen met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Citroen chiptuning!
Na een chiptuning van uw Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen C4 Picasso 2006 – 2013.
U ervaart bij een Citroen C4 Picasso 2006 – 2013:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn haalbaar;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Citroen C4 Picasso 2006 – 2013
Chiptuning Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 1.6 HDi 8V 112pk
Chiptuning Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 2.0 HDI 150pk
Chiptuning Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 1.6 THP 155pk
Chiptuning Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 1.6 HDi 16V 110pk
Chiptuning Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 1.6 VTi 120pk
Chiptuning Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 2.0i 143pk
Chiptuning Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 2.0 HDI 138pk
Chiptuning Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 1.6 THP 150pk
Staat je Citroen C4 Picasso 2006 - 2013 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen C4 Picasso 2006 – 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen C4 Picasso 2006 - 2013
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Citroen . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg fundamenteel. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Citroen chiptuning op maat
Moderne Citroen modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Citroen motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Citroen fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Citroen de software niet optimaal af. De auto’s van Citroen worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Citroen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.