Citroen C4 Cactus 2014 – 2018 chiptuning specialist
Minder brandstofkosten en toch meer vermogen met je Citroen?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Citroen chiptuning!
Na een chiptuning van uw Citroen C4 Cactus 2014 – 2018 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen C4 Cactus 2014 – 2018.
U ervaart bij een Citroen C4 Cactus 2014 – 2018:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Citroen C4 Cactus 2014 – 2018
Chiptuning Citroen C4 Cactus 2014 – 2018 1.6 BlueHDI 8V 100pk
Chiptuning Citroen C4 Cactus 2014 – 2018 1.6 e-HDI 8V 92pk
Chiptuning Citroen C4 Cactus 2014 – 2018 1.2 e-THP 110pk
Chiptuning Citroen C4 Cactus 2014 – 2018 1.2 VTi 82pk
Staat je Citroen C4 Cactus 2014 - 2018 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen C4 Cactus 2014 – 2018 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen C4 Cactus 2014 – 2018 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen C4 Cactus 2014 - 2018
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Citroen . Wij beperken eveneens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Citroen chiptuning op maat
Moderne Citroen modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is als het ware het brein van de Citroen motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Citroen deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Citroen de software niet optimaal af. De auto’s van Citroen worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Citroen chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.