Citroen C3 2002 – 2010 chiptuning specialist
Een Citroen met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Citroen maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Citroen C3 2002 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen C3 2002 – 2010.
U ervaart bij een Citroen C3 2002 – 2010:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Citroen C3 2002 – 2010
Chiptuning Citroen C3 2002 – 2010 1.1i 60pk
Chiptuning Citroen C3 2002 – 2010 1.4i 16v 90pk
Chiptuning Citroen C3 2002 – 2010 1.6i 16v 110pk
Chiptuning Citroen C3 2002 – 2010 1.4 HDi 8V 70pk
Chiptuning Citroen C3 2002 – 2010 1.6 HDiF 16V 110pk
Chiptuning Citroen C3 2002 – 2010 1.6 HDi 16V 90pk
Chiptuning Citroen C3 2002 – 2010 1.4i 75pk
Staat je Citroen C3 2002 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen C3 2002 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen C3 2002 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen C3 2002 - 2010
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Citroen . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg fundamenteel. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Citroen chiptuning op maat
Hedendaagse Citroen modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Citroen motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Citroen deze marge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Citroen fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Citroen chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.