Vragen? Bel direct

0593 232114



Citroen C3 Picasso 2013 chiptuning specialist

chiptuning  Citroen  C3 Picasso 2013
Minder brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Citroen?
Maatwerk Citroen chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Citroen C3 Picasso 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen C3 Picasso 2013.

U ervaart bij een Citroen C3 Picasso 2013:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Overzicht Citroen C3 Picasso 2013

Chiptuning Citroen C3 Picasso 2013 1.2 PureTech 110pk
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2013 1.6 VTi 120pk
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2013 1.6 e-HDi 8V 92pk
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2013 1.6 BlueHDI 8V 100pk
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2013 1.6 HDi 8V 112pk
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2013 1.6 e-HDi 8V 115pk
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2013 1.6 BlueHDI 8V 75pk

Staat je Citroen C3 Picasso 2013 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen C3 Picasso 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Citroen C3 Picasso 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen C3 Picasso 2013

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Citroen worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.

Citroen chiptuning maatwerk

Moderne Citroen modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Citroen motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk minder, omstreeks 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Citroen fabrikant deze winstmarge zelf niet?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Citroen fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Citroen worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het verbruik na Citroen chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Citroen C3 Picasso 2013 chiptuning? Neem contact op