Citroen C3 Picasso 2009 – 2013 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Citroen?
Dankzij Citroen chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Citroen C3 Picasso 2009 – 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen C3 Picasso 2009 – 2013.
U ervaart bij een Citroen C3 Picasso 2009 – 2013:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Citroen C3 Picasso 2009 – 2013
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2009 – 2013 1.6 HDi 16V 110pk
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2009 – 2013 1.6 HDi 8V 92pk
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2009 – 2013 1.6 e-HDi 8V 115pk
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2009 – 2013 1.6 HDi 8V 112pk
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2009 – 2013 1.6 VTi 120pk
Chiptuning Citroen C3 Picasso 2009 – 2013 1.4 VTi 95pk
Staat je Citroen C3 Picasso 2009 - 2013 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen C3 Picasso 2009 – 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen C3 Picasso 2009 – 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen C3 Picasso 2009 - 2013
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Citroen . Wij beperken ook de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Citroen chiptuning maatwerk
Hedendaagse Citroen modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Citroen motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Citroen deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Citroen fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Citroen worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Citroen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.