Citroen Berlingo 2012 – 2015 chiptuning specialist
Minder brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Citroen?
Dankzij Citroen chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Citroen Berlingo 2012 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen Berlingo 2012 – 2015.
U ervaart bij een Citroen Berlingo 2012 – 2015:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Citroen Berlingo 2012 – 2015
Chiptuning Citroen Berlingo 2012 – 2015 1.6 VTi 98pk
Chiptuning Citroen Berlingo 2012 – 2015 1.6 VTi 120pk
Chiptuning Citroen Berlingo 2012 – 2015 1.6 e-HDi 8V 92pk
Chiptuning Citroen Berlingo 2012 – 2015 1.6 HDiF 8V 112pk
Chiptuning Citroen Berlingo 2012 – 2015 1.6 HDiF 8V 115pk
Chiptuning Citroen Berlingo 2012 – 2015 1.6 HDi 16V 75pk
Staat je Citroen Berlingo 2012 - 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen Berlingo 2012 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen Berlingo 2012 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen Berlingo 2012 - 2015
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Citroen worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Citroen chiptuning maatwerk
Moderne Citroen modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Citroen motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Citroen deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Citroen de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Citroen worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Citroen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.