Citroen Berlingo 2002 – 2009 chiptuning specialist
Een Citroen met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Citroen chiptuning!
Na een chiptuning van uw Citroen Berlingo 2002 – 2009 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen Berlingo 2002 – 2009.
U ervaart bij een Citroen Berlingo 2002 – 2009:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn haalbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Citroen Berlingo 2002 – 2009
Chiptuning Citroen Berlingo 2002 – 2009 1.6 HDi 16V 90pk
Chiptuning Citroen Berlingo 2002 – 2009 1.6i 16v 110pk
Chiptuning Citroen Berlingo 2002 – 2009 1.6 HDi 16V 75pk
Chiptuning Citroen Berlingo 2002 – 2009 2.0 HDi 90pk
Chiptuning Citroen Berlingo 2002 – 2009 2.0 HDi 109pk
Staat je Citroen Berlingo 2002 - 2009 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen Berlingo 2002 – 2009 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen Berlingo 2002 – 2009 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Citroen Berlingo 2002 - 2009
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Citroen worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg belangrijk. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Citroen chiptuning maatwerk
Moderne Citroen modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Citroen motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel minder, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Citroen deze speelruimte zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Citroen de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Citroen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.