Alpina D3 2010 chiptuning specialist
Chiptuning Alpina: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Met onze Alpina maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Alpina D3 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Alpina. Wij zijn specialist in het tunen van uw Alpina D3 2010.
U ervaart bij een Alpina D3 2010:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Alpina D3 2010
Chiptuning Alpina D3 2010 D3 Bi-Turbo 350pk
Chiptuning Alpina D3 2010 2.0D 200pk
Chiptuning Alpina D3 2010 2.0D 214pk
Staat je Alpina D3 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Alpina D3 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Alpina D3 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Alpina D3 2010
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Alpina . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg beslissend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Alpina chiptuning maatwerk
Moderne Alpina modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Alpina motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Alpina fabrikant deze marge zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Alpina de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Alpina worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Alpina chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.