Alpina B6 All chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Alpina?
Met onze Alpina maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Alpina B6 All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Alpina. Wij zijn specialist in het tunen van uw Alpina B6 All.
U ervaart bij een Alpina B6 All:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Alpina B6 All
Chiptuning Alpina B6 All 4.4 V8 Bi-Turbo 500pk
Chiptuning Alpina B6 All B6 Bi-Turbo 540pk
Chiptuning Alpina B6 All 4.4 V8 Bi-Turbo 600pk
Staat je Alpina B6 All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Alpina B6 All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Alpina B6 All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Alpina B6 All
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Alpina worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Alpina chiptuning maatwerk
Hedendaagse Alpina modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Alpina motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Alpina deze winstmarge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Alpina de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Alpina chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.