Alpina B5 F10/11 – 2010 chiptuning specialist
Minder brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Alpina?
Met onze Alpina maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Alpina B5 F10/11 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Alpina. Wij zijn specialist in het tunen van uw Alpina B5 F10/11 – 2010.
U ervaart bij een Alpina B5 F10/11 – 2010:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Alpina B5 F10/11 – 2010
Staat je Alpina B5 F10/11 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Alpina B5 F10/11 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Alpina B5 F10/11 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Alpina B5 F10/11 - 2010
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Alpina worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm bepalend. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Alpina chiptuning op maat
Moderne Alpina modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Alpina motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Alpina fabrikant deze marge zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Alpina fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Alpina worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Alpina chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.