Chiptuning Peugeot 308



Peugeot 308 chiptuning specialist

chiptuning Peugeot 308
Een Peugeot met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Peugeot chiptuning!
Na een chiptuning van uw Peugeot 308 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Peugeot. Wij zijn specialist in het tunen van uw Peugeot 308.

U ervaart bij een Peugeot 308:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Peugeot 308

Chiptuning Peugeot 308 1.6 e-HDi 112 pk
Chiptuning Peugeot 308 1.6 HDI 110 pk
Chiptuning Peugeot 308 1.6 HDI 92 pk
Chiptuning Peugeot 308 1.6 HDiF 112 pk
Chiptuning Peugeot 308 1.6 THP 156 pk
Chiptuning Peugeot 308 1.6 THP 150 pk
Chiptuning Peugeot 308 1.6 THP 175 pk
Chiptuning Peugeot 308 2.0 HDI 136 pk
Chiptuning Peugeot 308 GTI 1.6THP 200 pk

Staat je Peugeot 308 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Peugeot 308 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Peugeot 308 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Peugeot 308

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Peugeot worden verlaagd . Wij beperken ook de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

Peugeot chiptuning op maat

Moderne Peugeot modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Peugeot motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel lager, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Peugeot deze speelruimte zelf niet?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Peugeot fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Peugeot chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Peugeot 308 chiptuning? Neem contact op