Chiptuning Peugeot 307



Peugeot 307 chiptuning specialist

chiptuning Peugeot 307
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Peugeot?
Maatwerk Peugeot chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Peugeot 307 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Peugeot. Wij zijn specialist in het tunen van uw Peugeot 307.

U ervaart bij een Peugeot 307:

  • Tot ruim 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een brandstofbesparing van rond de 5%;

Overzicht Peugeot 307

Chiptuning Peugeot 307 1.4 16V 90 pk
Chiptuning Peugeot 307 1.4 HDI 68 pk
Chiptuning Peugeot 307 1.4 HDI 70 pk
Chiptuning Peugeot 307 1.6 16V 110 pk
Chiptuning Peugeot 307 1.6 HDI 109 pk
Chiptuning Peugeot 307 1.6 HDI 110 pk
Chiptuning Peugeot 307 1.6 HDI 90 pk
Chiptuning Peugeot 307 1.6 HDI FAP 92 pk
Chiptuning Peugeot 307 2.0 16V 136 pk
Chiptuning Peugeot 307 2.0 HDI 107 pk
Chiptuning Peugeot 307 2.0 HDi 109 pk
Chiptuning Peugeot 307 2.0 HDI 136 pk
Chiptuning Peugeot 307 2.0 HDI 90 pk

Staat je Peugeot 307 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Peugeot 307 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Peugeot 307 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Peugeot 307

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Peugeot worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.

Peugeot chiptuning op maat

Hedendaagse Peugeot modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Peugeot motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Peugeot fabrikant deze speelruimte zelf niet?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Peugeot de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na Peugeot chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Peugeot 307 chiptuning? Neem contact op